|
Wysłany: Sob 18:54, 05 Sty 2008
|
Nazwa: Zabójca
Charakterystyka Ogólna: Zabójcy są chyba najbardziej tajemniczą i zagadkową klasą występującą na terenach Rivii. Niektórzy wpasowują się w ogólnie pojętą ramę skrytobójców, inni wolą bardziej otwartą metodę działania. Mimo to zawsze doskonale znają swój oręż, są mistrzami w sztuce ukrywania się, skradania się i szpiegowania oraz lubują się w truciznach. Często łączą się w organizacje, czy zakony, w których panuje ściśle określona hierarchia oraz kodeks. Wszyscy mają jednakowe szanse na awans, a wyznacznikiem jego szybkości są umiejętności. Niżsi rangą muszą stosować się do każdego nawet najniebezpieczniejszego rozkazu przełożonych. Nawet do popełnienia samobójstwa. Przysięgają dochować tajemnicy i chronić tożsamość członków klanu.
Zabójcy raczej ukrywają swój sposób na życie. Nie wstydzą się tego co robią, jednak w większości wzbudza to dość uzasadniony strach. Pomimo skłonności ku złu, wierzą głęboko w kodeks honoru. Jest to obecnie bardzo rzadka cecha, bardzo wyróżniająca ich spośród innych.
Główny Atrybut: Głównym atrybutem Zabójcy jest zwinność. To ona zapewnia mu "niewidzialność", wpływa na większość umiejętności i daje możliwość wyjścia cało nawet z największych bitew. Unikanie kilkunastu ataków naraz to ich specjalność. Również siła w znaczącym stopniu wiąże się z ich skutecznością.
Drugorzędny Atrybut: Zręczność pozwala Zabójcy na bardzo precyzyjne ataki i tym samym szybką eliminację wrogów. Natomiast roztropność pozwala podświadomie wyczuć zasadzkę, czy niebezpieczeństwo.
Charakter: Zabójcy skłaniają się ku praworządności. Zmusza ich do tego życie według odgórnych kodeksów i nawet nie należąc do jakiś klanów systematyzują swoje życie według własnego planu. Silne oddziaływanie ma na nich także zło. Większość Zabójców ma właśnie taki charakter, dostosowali się do trudnego życia bez litości i słabości. Jednak także spora część jest neutralna.
Pochodzenie: Wkroczyć na drogę mordercy jest bardzo łatwo. Zabójcy - okropnie trudno. Jednak wiele czynników może spowodować taki wybór. Czasami jest to kompletnie nieświadome. Innym razem spowodowane dziecinną, czy młodzieńczą motywacją. Część uczy się tego fachu od samotnego mentora, który albo nigdy nie należał do klanu, albo go opuścił Wtedy jego część zostaje przekazana dalej. Podświadomie u ucznia pojawiają się ruchy mistrza. Wpada na podobne pomysły. Natomiast samouki to rzadkość. Tylko naprawdę zdeterminowani perfekcjoniści potrafią tego dokonać. Tacy zabójcy są zazwyczaj niepowtarzalni. Stosują bardzo wymyśle metody dopadnięcia celu. Potrafią poradzić sobie z każdą przeszkodą.
Rasy: Do zostania zabójcą potrzeba perfekcji i poświęcenia. Bardzo niewielu na to stać, dlatego trudno określić rasę dominującą w tej "społeczności". Wybuchowy i porywczy temperament cieni oraz wilkołaków na pewno w tym nie pomaga. Natomiast martwym zbyt często brakuje chęci. Są zbyt znudzeni istnieniem. Podobnie zjawy, które nie chcą ingerować w cienką linię życia i śmierci. Najbliżej ideału plasują się wampiry, które do każdej sprawy podchodzą z chłodną dokładnością. Ludzie są natomiast tak zróżnicowani i liczni, że wśród nich na pewno znajdzie się doskonały zabójca, lub chociaż kandydat.
Atut Klasowy:
Uniki
Zabójca ma szósty zmysł w unikaniu ataków. Nawet nie wiedząc o zagrożeniu podświadomie uchyla się przed ciosami. Tyczy się to zarówno ataku dystansowego, wręcz, czy pułapek. Ma 10% szans na unik, jeśli nie jest unieruchomiony, czy w każdy inny sposób ograniczona jest jego swoboda ruchów.
Korzyści:
+ 1 /lvl zwinność
+ 1 2 lvl roztropność
Dodatkowe:
- Ataki szybsze o 20%
- Mana zmniejszona o 10%
- Obrażenia zadawane magią zmniejszone o 10% |
|