Autor |
Wiadomość |
|
Wysłany: Śro 17:31, 09 Sty 2008
|
Hmmm...
xD
Dziwne i jak dla mnie zbędne
Nie widzę potrzeby tworzenia oddzielnych działów dla ludzi oraz np. Zjaw...
Dyskryminacja rasowa?
Przecież i tak porządny gracz nie powinien wykorzystywać informacji z karty innego gracza... bo niby skąd o tym wie?
Po 2.
Na regiony...
Hmmm... Podział Buntownicy/Imperium średnio interesuje np. takiego poszukiwacza przygód... Luźno podróżuje po obydwu terenach...
Z resztą nie ma przymusu na na wybranie swojego "kierunku"... Z kim trzymamy... |
|
 |
|
Wysłany: Śro 17:23, 09 Sty 2008
|
Oto mój pomysł wymagający dłuższego opisu:
Proponuję wprowadzić system, który sprawia, że inny gracz nie widzi karty oraz sesji innego gracza. Daje to większy realizm grze i nie daje np. graczowi imperium podejrzeć planów buntowników Oto jak to wygląda:
Każdy gracz należący do jakiejś rasy swoją kartę postaci musiałby napisać w dziale, który byłby widoczny tylko dla wybranych graczy rasy do której należy. Dla przykładu rasa ludzi może mieć specjalną kategorię, która dzieliłaby się na miejscowości w jakiej są gracze. Tym oto sposobem gracze znali by swoje możliwości tylko ze swojego rejonu Trochę to zawiłe, ale mam nadzieję że rozumiecie. Ten sam zamysł tyczy się także działów sesji, np. buntownicy mieliby dostęp tylko do działów swojego terenu np. Quariel itp.
Mer, błagam wprowadź ten system! Proszę...
Ostatnie ostrzeżenie...
Używaj opcji edytuj! |
|
 |
|
Wysłany: Śro 16:43, 09 Sty 2008
|
Merinid Aleanrahel napisał: |
10 kg to chyba za mało  |
A jakie jest jedno z zamierzeń każdego PBFa? Trzeba pamiętać o każdym atrybucie, nic nie może się zmarnować  |
|
 |
|
Wysłany: Śro 16:34, 09 Sty 2008
|
10 kg to chyba za mało
Taki mag... Może i wątły, ale 20 kg podniesie xD
Bazowe: 30 kg
Dodatkowe: 2,5 kg (na każdy punkt siły) |
|
 |
|
Wysłany: Śro 15:29, 09 Sty 2008
|
A może by tak prosty system? 1 siła = 10 kg  |
|
 |
|
Wysłany: Sob 12:00, 05 Sty 2008
|
Poczekaj pomyślę... xD
No to może 30 kg
W charakterze pracy ciągłej... |
|
 |
|
Wysłany: Pią 17:53, 04 Sty 2008
|
Hmmm, ale czy to nie przypadkiem za dużo? W prawdziwym życiu wyobrażasz sobie słabego co uniósł 40 kg ?
Ale rób jak chcesz... |
|
 |
|
Wysłany: Pią 17:50, 04 Sty 2008
|
A może tak:
Początkowe: 40 kg
Za każdy punkt do siły do maksymalnego udźwigu dodaje się 2,5 kg. |
|
 |
|
Wysłany: Pią 17:02, 04 Sty 2008
|
Już chyba wiem jak zażegnać spór o wagę przedmiotów. Można by zrobić tak, że postać z 1 punktem siły może udźwignąć 5 albo 10kg ekwipunku. Wybierz sobie Mer wagę która ci odpowiada  |
|
 |
|
Wysłany: Czw 17:23, 03 Sty 2008
|
Jakoś to tam edytuję i dodam do systemu. |
|
 |
|
Wysłany: Czw 17:14, 03 Sty 2008
|
Może tak być To gdzie umieścimy te porady. MG przecież nie będą zaglądać wiecznie do tego tematu  |
|
 |
|
Wysłany: Śro 17:22, 02 Sty 2008
|
Ogólne założenie jest dobre.
Jednak wprowadziłbym pewne poprawki.
Jak obliczać obrażenia?
[Obrażenia zwykłe broni+siła atakującego].
Załóżmy że wynik rzutu 1k10 wynosi 6, a siła gracza to 4... Z tego powodu rzucamy jeszcze 1k4 - wypada 3. Dodajemy i otrzymujemy obrażenia, w tym przypadku 9.
Jak obliczać obrażenia ogólnie?
[Obrażenia broni+Siła]
Zawsze liczymy obrażenia z siły.
Jak obliczać obrażenia zaklęć?
[Obrażenia zwykłe+Inteligencja/Charyzma(zależnie od klasy)-liczenie jak z obrażeniami od broni]
Dlaczego tak?
Jeżeli do obrażeń włączałaby się energia to byłby to bardzo uniwersalny atrybut. Nie dość, że podwyższa manę to jeszcze wpływa na obrażenia... dodawanie w Inteligencję/Charyzmę byłoby bezsensowne.
Czy trafiliśmy?
Rzut 1k100, w którym, aby trafić wynik musi być niższy lub równy celności.
Obliczanie celności?
[bazowa celność broni+zręczność postaci-zwinność wroga] |
|
 |
|
Wysłany: Śro 13:52, 02 Sty 2008
|
Mam już zamysł obliczania obrażeń oraz celności
Jak obliczać obrażenia cięte?
[Obrażenia zwykłe broni+siła atakującego]. Załóżmy że wynik rzutu 1k10 wynosi 6, a siła gracza to 4. Po dodaniu tych liczb do siebie otrzymujemy 10 obrażeń.
Jak obliczać obrażenia cięte?
[Obrażenia broni+Siła] Postępujemy jak wyżej
Jak obliczać obrażenia kłujące?
[Obrażenia broni+Zręczność]. j.w
Jak obliczać obrażenia obuchowe?
[Obrażenia zwykłe+Siła]. j.w
Jak obliczać obrażenia zaklęć?
[Obrażenia zwykłe+[(Energia+Inteligencja):2]] j.w
Jak obliczać celność?
Rzut kostką 1k100 musi być mniejszy niż celność broni podana w procentach.
Żeby było jasne, czy obliczać obrażenia przy każdym ataku?
Nie. Wystarczy raz wykonać rzut kostką, a następnie jeśli celność się powiedzie, mnożymy te obrażenia przez ilość ataków. Dla przykładu, rzut 1k10 to 5. Celność udana, a gracz wyprowadza 2 ataki. Mnożymy 5 przez 2 i zabieramy przeciwnikowi 10 HP. Nie uwzględniłem tu atrybutów gracza!
Podoba się Mer? |
|
 |
|
Wysłany: Wto 14:33, 01 Sty 2008
|
W takim razie tworzę temat  |
|
 |
|
Wysłany: Wto 14:25, 01 Sty 2008
|
Tak więc ustalone! Rivia system complete! Pora na opisy itemów! Bierzemy się do (bez)owocnej pracy  |
|
 |