FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Zaloguj
Rejestracja
Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Merinid Aleanrahel
Wysłany: Czw 19:11, 17 Sty 2008
Ogólne moralne oraz osobiste nastawienie postaci jest odzwierciedlone przez jej charakter. Jest on narzędziem do kształtowania tożsamości, a nie gorsetem, który ma ją krępować. Każdy odzwierciedla duży wachlarz typów osobowości oraz poglądów filozoficznych, tak więc dwie pozornie identyczne postacie mogą okazać się zupełnie inne. Poza tym niewiele osób jest całkowicie konsekwentnych. Każdy ma jakiś pierwiastek chciwości i zazdrości. Poza tym nastawienie może zmienić się z dnia na dzień, bądź z powodu traumatycznego przeżycia. Każdy musi jednak wybrać między dobrem, a złem i praworządnością, a chaotycznością, albo pozostać neutralnym.
Charaktery:
Dziewięć odrębnych charakterów definiuje wszystkie kombinacje stosunku prawa do chaosu i dobra do zła. Każdy opis przedstawia typową postać kierującą się takimi zasadami. Należy jednak pamiętać, iż wszyscy jednego dnia postępują bardziej lub mniej zgodnie ze swoim charakterem.
Praworządny Dobry:
Postać o takim charakterze postępuje tak, jak oczekuje się od porządnej, miłosiernej i szlachetnej osoby. Łączy poświęcenie w sprzeciwianiu się złu z dyscypliną i nieustępliwą walką. Mówi prawdę, dotrzymuje słowa, pomaga potrzebującym i jest przeciwko niesprawiedliwości. Taka osoba nie może znieść, jeśli wina uchodzi bez kary. Jest on doskonały dla wszystkich, którzy łączą honor ze współczuciem.
Neutralny Dobry:
Postać taka robi wszystko, co w jej mocy uszczęśliwić i pomóc wszystkim potrzebującym w jej okolicy. Jest oddana i miłosierna. Przestrzega większości zakazów nakazów, jednak nie czuje się z nimi związana. Jest to charakter doskonały dla wszystkich, którzy chcą czynić dobro bez skłonności ku lub przeciw panującemu porządkowi.
Chaotyczny Dobry
- Postać taka działa tak, jak nakazuje jej to sumienie. Nie zwraca zbytniej uwagi na to, czego oczekują od niej inni. Podąża własną drogą, ale jest uprzejma i dobroczynna. Wierzy w dobro i sprawiedliwość, ale nie ma poszanowania dla praw i przepisów. Nie znosi, gdy ktoś próbuje mówić innym, co mają robić. Postępuje według swojego sumienia, które, choć jest dobre, nie musi zgadzać się z większością społeczeństwa. Jest to idealne rozwiązanie dla wszystkich łączących dobre serce z pragnieniem wolności.
Praworządny Neutralny
- Taki charakter ma osoba postępująca według prawa, kodeksu honorowego, czy innych przepisów. Porządek i hierarchia to dla takiej postacie najważniejsze sprawy. Może ona wierzyć w kodeks honorowy albo w ład i porządek, jaki niesie ze sobą silna władza. To wartościowy charakter, ponieważ oznacza, że postać jest godna zaufania, honorowa i daleka od fanatyzmu.
Neutralny
- Taka postać czyni to, co uważa za właściwe. Nie czuje się związana z ideami dobra czy zła, prawa czy chaosu. Większość neutralnych postaci wykazuje się brakiem zdecydowania lub zainteresowania, rzadziej jest to prawdziwe dążenie do zachowania neutralności. Taka postać uważa, że dobro jest lepsze od zła - przecież lepiej mieć dobrych sąsiadów i władców niż złych, ale nie czuje się zmuszona do walki o dobro ani w prawdziwej, ani abstrakcyjnej postaci. Niektóre postacie poświęcają się jednak neutralności z pobudek filozoficznych. Postrzegają dobro, zło, porządek i chaos jako uprzedzenia i niebezpieczne skrajności. Dowodzą, że środkowa, neutralna droga jest najlepsza i najbardziej zrównoważona. Charakter neutralny jest bardzo wygodny, gdyż pozwala działać neutralnie, bez uprzedzeń i współczucia.
Chaotyczny Neutralny
Postać o takim charakterze robi, co jej się podoba. To przede wszystkim indywidualista. Ponad wszystko ceni swoją wolność, ale nie będzie walczyć, by chronić wolności innych. Unika władzy, odrzuca uprzedzenia i rzuca wyzwanie tradycji. Chaotyczna Neutralna postać nie działa celowo na szkodę organizacji czy rządów, nie szerzy anarchii. Aby to robić, musiałaby być zmotywowana dobrem (i pragnieniem uwolnienia innych), albo złem (i pragnieniem, by cierpieli ci, którzy są od niej odmieni). Postać chaotyczna neutralna może być przewidywalna, ale jej działania nie są przypadkowe. Nie jest też tak, że równie chętnie skoczy z mostu, jak po nim przejdzie. Charakter te pozwala uwolnić się od ograniczeń społeczeństwa i sztywnych ram "umownej wolności".
Praworządny Zły
Bierze to, co chce, w zgodzie z ograniczeniami swojego kodeksu i nie dba o tych, których krzywdzi. Jest wierny tradycji i przestrzega prawa, ale nie dba o wolność, godność ani cudze życie. Gra zgodnie z zasadami, ale bez litości i współczucia. Dobrze się czuje w hierarchii i chciałby rządzić, ale gotów jest także służyć. Potępia innych nie za ich czyny, ale za ich rasę, religię, ojczyznę albo status społeczny. Niechętnie łamie prawo lub obietnice. Ta niechęć wynika częściowo z jego natury, a częściowo z tego, że korzysta z ochrony prawa przed tymi, którzy są jego moralnymi przeciwnikami. Niektórzy praworządni złoczyńcy mają "honorowe" zwyczaje, na przykład nie zabijają nikogo z zimną krwią (niech lepiej podwładni się tym zajmą), albo nie krzywdzą dzieci (jeśli da się tego uniknąć). Takie osoby wyobrażają sobie, że dzięki temu stoją ponad złoczyńcami bez zasad. Niektóre praworządne złe postacie i istoty poświęcają się złu z zapałem równym temu, z jakim krzyżowiec poświęca się dobru. Zawsze są gotowe krzywdzić innych i szerzyć zło. Mogą też czynić zło, czując się związane ze złym bogiem albo władcą.
Neutralny Zły
Taka postać robi, co chce, jeśli może jej to ujść na sucho. Żyje tylko dla siebie. Nie żal jej osób, które zabiła, nieważne, czy zginęły, one dla zysku czy zabawy. Nie kocha prawa i nie ma złudzeń, że przestrzeganie zwyczajów czy kodeksów honorowych uczyni ją lepszą. Jednak z drugiej strony, nie jest ona tak bezlitosna i żadna konfliktu jak chaotycznie zła postać. Niektóre takie postacie czczą zło jako ideał. Zazwyczaj są to wyznawcy złych bogów albo członkowie tajnych stowarzyszeń. Charakter ten przedstawia czyste zło, bez honoru i niezmiennie.
Chaotyczny Zły
Postać o takim charakterze kieruje się tylko swoją chciwością i żądzą zniszczenia. Jest porywcza i nieprzewidywalna. Jeśli kieruje się tylko własnymi żądzami, jest bezlitosna i brutalna. Jeśli poświęciła się szerzeniu zła i chaosu, jest jeszcze gorsza. Na szczęście działania takiej postaci są często przypadkowe, a wszelkie grupy, do których dołącza lub które zakłada, są kiepsko zorganizowane. Zazwyczaj chaotyczne złe osoby można zmusić do współpracy tylko siłą, a ich przywódca utrzymuje się przy życiu, dopóki nie zostanie obalony lub zamordowany. Charakter ten reprezentuje niszczenie piękna i życia, ale także porządku, na którym opiera się świat.
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Forum Rivia - Gra pbf w Świecie Fantasy Strona Główna
~
"Ustrój Prawny" - Z inicjatywy Najwyższego Thanatora (System Gry)
Skocz do:
Wybierz forum
Poza Planem
----------------
"Prawa Generalne" - Z inicjatywy Najwyższego Thanatora
"Historia Nowoczesna" - Berthan Ghondor
"Łowcy Nagród" - Marthon Quarev
"Pomysły... Błędy... Inicjatywa..." - Lith Wethin
"Niezapomniane Wyprawy" - Dziennik Rodu Eraloth
Mechanika
----------------
"Skazani na Istnienie" - Nieznany Bard (Karty Postaci)
"Mauzoleum Głębi" - Ver Reth
"Ustrój Prawny" - Z inicjatywy Najwyższego Thanatora (System Gry)
Świat
----------------
„Dziennik Elthrena Gothiona - dzieje świata”
"Prastara Mapa Geralta z Lynch"
"Spis Ludności" (Rasy)
"Wykaz Powszechny" (Klasy)
"Anatomia Duszy i Ciała" - Narthon Verth (Atuty i Umiejętności)
"Księga Rynsztunku" - Kowal Borth
"Mistrz Pancerza" - Autobiografia Zahaneta Rahala
"Botaniczna Encyklopedia Rozmaitości" - Valeria Crow
"Kły, szpony i krew..." - Aaron Raveal
"Życie i Śmierć" - Autor Nieznany (Eliksiry, Choroby i Trucizny)
"Grimuar Magii" - Dzięki latom praktyki akademii w Shasnor
"Tajemnicze Artefakty" - Sillith Laryth
"Bogowie i Boginie - Wszechpotężni" - Zakon Czarnego Pióra
"Więzy Krwi: Organizacje i Zakony" - Raalor Christ
Sesje: Miasta
----------------
"Prolog"
"Stolica Imperium: Shasnor"
"Niewielka Osada: Calthin"
"Pustynne Miasto: Seves"
"Wielki Ośrodek Portowy: Lynch"
"Leśny Klejnot: Moria"
"Skalisty Gród: Arya"
"Lodowa Twierdza: Thordain"
"Płomień Nadziei: Quariel"
"Centrum Wolności: Creed"
Sesje: Podróże
----------------
"Południowe Wybrzeże"
"Puszcza Północna"
"Dzikie Pustynie"
"Wielkie Wyżyny vel Tereny Buntowników"
"Ziemie Pradawnych"
"Lodowe Szczyty"
"Wschodnie Pasmo"
"Wody, Wyspy i Archipelagi"
"Araloth"
Sesje: Kosmologia
----------------
"Sny, Koszmary i Wizje"
"Serce Mroku: Plan Cienia"
"Lustrzane Odbicie: Plan Eteryczny"
"Sfera Wolności: Plan Astralny"
"Pozostałe Plany: Inne Sfery"
Poza czasem
----------------
"Pusty Dziennik" - A.K. (Spam)
"Sztuka nie tylko magiczna" - Than Sthroud
"Inne Światy" - Zapomniany Podróżnik
"Album" - Ryciny Rodzinne
Inne
----------------
Shoutbox
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
and
Ad Infinitum
v1.03
Regulamin